Probleemherkenning: Klachten over het Binnenklimaat
Worden er binnen uw organisatie klachten geuit over het binnenklimaat op kantoor? Organisaties benaderen ons vaak met klachten van medewerkers, variërend van benauwdheid, vermoeidheid en branderige ogen tot niezen of hoesten. Ook ontstaat er onenigheid over de temperatuur – sommige medewerkers vinden het te koud, terwijl anderen het te warm hebben. Bovendien kan één persoon die de slechte luchtkwaliteit benoemt anderen beïnvloeden, wat snel tot een groter probleem op de werkvloer kan leiden. Dit zijn veelvoorkomende situaties die we dagelijks van onze klanten horen. Wij helpen bij het onafhankelijk vaststellen dan wel uitsluiten van mogelijke ziekmakers op de werkplek en geven passend advies.
Luchtkwaliteitsonderzoek: Hoe werkt het?
We beginnen met het aanhoren van de klachten die in de kantooromgeving worden ervaren. Op basis hiervan stellen we een passend plan op om de oorzaken van de klachten te identificeren dan wel uit te sluiten. Bijvoorbeeld, als medewerkers klagen over hoofdpijn op kantoor, kan dit te maken hebben met onvoldoende ventilatiecapaciteit. We meten dan de luchtbehandelingsinstallatie door en plaatsen sensoren die koolstofdioxide meten. Bij allergische klachten kunnen schimmelsporen of chemische stoffen in meubilair de oorzaak zijn, waarvoor we luchtmonsters nemen en sensoren plaatsen. Als medewerkers last hebben van droge ogen en mond, kan dit wijzen op een lage luchtvochtigheid, waarvoor we sensoren plaatsen die de relatieve luchtvochtigheid meten.